Moa Filippa Rydlöv

Det är jag och Natalie, min bästa vän, som just nu befinner oss i Barcelona. Härifrån rapporterar vi direkt, från Spaniens coolaste och mest osäkra stad. Hasta pronto! ciao todos

tisdag 20 oktober 2009

Tisdag - trött... kallt...

Jaha ska göra detta kortfattat för jag har suttit vid datan en stund och behöver verkligen gå hem på toaletten (haha)! men igår var vår första kväll på opium och en hel del av våra invites dök upp, kul! Vi började även vårt jobb på Multipartner och säljutbildningen var faktiskt rolig tro det eller ej. Vi kom hm efter en lykad måndag klockan fyra inatt, och när klockan ringde morgonen efter vaknade ingen utav oss två sött sovande svenskar.. vi skulle nämligen fixa spaanska personnummer. Innebär att man måste börja köa utanför polisen innan klockan 8 för att slippa ett projekt på 8 timmar.. och jag och natalie vaknade kvart i. Rusade upp och fick tag i närmsta taxi. Vi hann och detta oerhört klyddiga uppdrag tog oss inte mer än fyra timmar... evigt kpöande för de som stod längst bak, vi stod längst fram!

Igår blev vi erbjudna ett annat promotingjobb som ger fem gånger mer betalt än opium.. natalie är för trött men jag ska dit ikväll oh se om jag gillar det. Fanny, en av våra kompisar från Multipartner, ska sova hos oss inatt, gissa om jag kommer skämma ut min rumskamrat genom alla videos jag har att visa... hohoho! Det ska bli storm imorgon.. november är spniens regnigaste månad. På med värmen! (Vilken värme?)

moafilippa

3 kommentarer:

  1. Gnällspik! Här ute i skogen har vi temperaturer nära fryspunkten (för mina tår, då) Ser fram emot en underbar julmiddag
    /Kram kusin

    SvaraRadera
  2. hej baby!!! kul att läsa din blogg, vi lever så olika liv du och jag just nu så det är sjukt.. haha..
    här sitter jag en fredagskväll i sängen med varm choklad och ska sova för att gå upp tidigt i morgon och åka på tävling... och några hundra mil bort gör du dig i ordning för att gå ut och festa i högklackat. blir avundsjuk på dig ibland! men bara ibland, jag tycker det är ganska mysigt att leva ett hästliv. vi måste skypa snart, när kan du_?? bara säg till, jag anpassar mig efter dina tider, puss älskar och saknar dig! din josefine (som fryser om tårna men har ett varmt hjärta för irland)

    SvaraRadera
  3. ok tycker du Moa är för KORT eller..hehe?? idag är det halvstorm och helkallt ner mot noll. och ni fryser i Barca kul va. ...så jag tänker på dig o ska berätta hur o när jag kommer. Känner att pappa måste komma och rädda dig när jag läser dina inlägg. skratt och rysningar! Hälsa N /A

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen