Moa Filippa Rydlöv

Det är jag och Natalie, min bästa vän, som just nu befinner oss i Barcelona. Härifrån rapporterar vi direkt, från Spaniens coolaste och mest osäkra stad. Hasta pronto! ciao todos

fredag 16 oktober 2009

onsdag - dinnertime (OH NO!!)


okej onsdagen blev inte mycket till att "tomar el sol"-dag men vi gick till ett överfint ställe och käkade tydligen stans bästa paella. And well, it's to die for! Tydligen äter de olika sorters paella, alltså ris med olika ätbara saker i grytan. Vi åt seafood, det finns med kött och med grönsaker, men vad som är en riktig klassiker är ratas.. alltså tillagad råtta. Det finns tillochmed två olika sorters råttor att välja mellan, en "vanlig" och den andra lever i speciella rör där vattnet från gatorna spolas ner i. De sist nämnda är tydligen fetare och köttet blir lättare saftigt. Camilo var dock på möte hela tiden och missade festen. Jag och natta skulle dock snart få veta vad de planerade för oss.. Ja, de frågade oss om vi ville äta mat i lägenheten ikväll, och eftersom varje mål mat med dessa rumskamrater kostar typ 250 kr per pers så tog vi tillfället i akt att spara ett par slantar.

"Okej good, last week you told us, you beeing great in the kitchen - so you guys are going to cook the dinner tonight." (Alex)
Jag och Natalie kollar oroligt på varandra och nickar sedan lite tveksamt.."ssssuuuurreee...he he hee" Så fort vi vänder ryggen till killarna anklagar vi varandra för att ha överdrivet våra matlagningsskills lite smått. Det sysselsätter vi oss med till Camilos nyfiken´het tar över;
"oh I'm a godd eater, what will you cook?"
"hehehhe Supriiiiisseee" Säger jag...

Det slutade med att vi står i mataffären, jag ringer mamma och frågar hur man lagar köttbullar, hur mycket kött jag behöver, hur många ägg.. När jag menade att vi överdrev våra matskills en aning menade jag att jag aldrig stått i köket lagat mer än chokladkaka och pasta. My gosh how will this end?! De har något här som heter arbondigas som är ungefär detsamma som köttbullar.. så för att göra lite annorlunda servering av samma rätt plattade vi ut det till små pllatta biffar. Såg ut som en korsning mellan hamburgare och köttbukkar. Efter 1 timmes matlagning serverade jag och natta, tro det eller ej, de godaste köttburgarna in THE world. wellwell pappa be proud, I did my first not before-finished dinner!

moafilippa

2 kommentarer:

  1. Moa du ringde mamma och frågade om matlagning?????:) Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Världens skönaste kommentar!! haha ja det gjorde jag.. dumt nog..

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen