Moa Filippa Rydlöv

Det är jag och Natalie, min bästa vän, som just nu befinner oss i Barcelona. Härifrån rapporterar vi direkt, från Spaniens coolaste och mest osäkra stad. Hasta pronto! ciao todos

onsdag 14 oktober 2009

Tisdag - Valencia (o)tur och flamenco

Hej hopp ni få läsare där hemma, ni vet väl om att jag nu begett mig 4,5 timme närmare värmen? Nu befinner jag och Natalie oss i Valencia, väldigt nära allicante och Benidorm där man kunnde hitta oss hela förra sommaren. Vi är här med alex och Camilo, och vet ni vad.. vi har alltid en sådan jäkla (o)tur! 1,5 km från el piso som Camilo har här i staden, fick biljävelns högra bakdäck kramp och kolapsade helt. PUNKA! Motherfucker as alex says. vi körde dock i 20 km/h den sista biten och imorgon ska vi ringa bärgningsbilen. whatever det löste sig men vi låg nu en hel timme efter i tidsplaneringen. Vi tog taxi in till ett övermysigt tapasställe. Vi åt tonfisk, halvrå och halvt färdiglagad. urrrkkkk!! men bläckfisken och laxpastan var god! Med mätta magar och ett par chopitos därtill drog vi vidare till ett ställe med flamenco musik och dans, bättre avslut än så existerar inte! Tack för välkomnandet, fick btw ett jobb igår. ska och träffa chefen på fredag när vi kommer till barca igen. ta hand om er!

moafilippa

2 kommentarer:

  1. Oj då Valencia låter intressant! kan du inte kolla upp lite flamenco vi kan kolla in när vi kommer. det skulle vara skoj.

    SvaraRadera
  2. well dad, I'm on it! För det var verkligen värt att se. men i Barna är jag afraid att ställena inte är lika typiskt spanska. ska leta efter a place som ni kan visitar! Besitos

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen