Moa Filippa Rydlöv

Det är jag och Natalie, min bästa vän, som just nu befinner oss i Barcelona. Härifrån rapporterar vi direkt, från Spaniens coolaste och mest osäkra stad. Hasta pronto! ciao todos

tisdag 24 november 2009

Natalies nya löfte

Jaha, dagarna som går nu, mornarna jag måste ta mig upp utan natalies sällskap, är inte alls lika roliga. På jobb saknar jag henne lika mycket som jag saknar min mormor och morfar som befinner sig hemma i ystad och som jag inte sett på flera månader nu. Jag ringer dem oftare än vad jag ringer och pratar med mamma, men det är kanske för att mormor är den enda som pallar lyssna, och när hennes öron blöder ger hon bara enkelt luren till morfar; "morfar vill prata med dig lilla moa". Jag är faktiskt inte så liten långre, växte ju faktiskt om mormor för ett par år sedan..

Ursäkta för att jag spårade ur där lite men som skrivet, jag hinner faktiskt sakna Natalie de där 6 timmarna jag är på jobb. Denna veckan börjar jag morgon, klockan 9 alltså. Vid 10 i åtta måste jag lämna lägenheten, och att göra det medans en viss person ligger och snarkar och stänger av min snooze hela tiden är inte lätt kan jag tala om. Gårdagens messande mellan rydlöv och nilsson;

- Moa, jag drar in till stan, hör av dig när du är pvg hem så kanske vi kan ses.
- Vadå kanske? Brukar vi inte göra allt tillsammans? men okej jag ska bara hem och äta något, och lämna DIN dator.
- Naw tack så mycket! men älsking, jag lagar maten ;)

Jag skrev detta för att påminna henne, (och jag har Carina hennes syster som levande kontrakt på denna ljudfil) om att hon har lovat, eftersom hon nu inte längre har något att sysselsätta sig med, att laga 1 ny+billig+nyttig maträtt var dag. Carina åkte i måndags morse och jag har fortfarande inte sett en skymt av den lovade maten.. vad tycker ni? Verkar som om natalie är skyldig mig en middag ikväll...

moafilippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen